Newsletter
Wesprzyj nas
Menu
Menu

Rzuć to wszystko i chodź na spacer!

Listopad to deszcz, przeziębienia i zimy wiatr. Najlepiej zaszyć się pod kocem z książką i poczekać do kwietnia. Jedyna aktywność, która przychodzi Ci do głowy to wycieczki do kuchni po gorącą herbatę lub czekoladę 🙂

Z drugiej strony początek miesiąca to idealny moment żeby zmienić swoje życie. Tym bardziej, że zaraz Sylwester i trzeba się wcisnąć w sukienkę o 2 rozmiary mniejszą.

Oba podejścia do niczego dobrego nie prowadzą. Z jednej strony ból kręgosłupa, nadmierne kilogramy a z drugiej przetrenowanie i kontuzje. Niestety podejście do aktywności jest co raz częściej wypaczone.

Nasze ciało zostało stworzone do ruchu. Ruszaj się z troską a nie z batem nad głową. Słuchaj swojego ciała – nic za wszelka cenę. Dbaj o ciało. Znajdź aktywność optymalną dla Twojego zdrowia, upodobań czy predyspozycji. Daj swojemu ciału ruch którego mu służy.

Jeżeli na samą myśl o siłowni zamykasz się w sobie, na basen pójdziesz dopiero kiedy zobaczysz -15kg na wadze, a na zajęciach grupowych czujesz, że kondycyjnie odstajesz.. powiedz stop.. nie tedy droga. Ruch ma pozytywnie wypływać na Ciebie, ma być czymś naturalnym i ma Ci sprawiać przyjemność. Ćwicz dla sprawnego ciała, lepszego samopoczucia, przewietrzenia głowy a nie tylko dla spalonych kalorii.

Jeśli masz coś liczyć – licz kroki. Moja metoda to M.K. czyli Małe Kroki wg Marty Kielak 😉 Bez względu na stan zdrowia, wiek czy wydolność możesz chodzić. Zrób „mały krok dla człowieka a wielki dla ludzkości”. Idź teraz do kuchni po szklankę wody, tak wstań i idź. Nie zapominaj też o spontanicznej aktywności. Omijaj windy (ps.: to bardzo nieekologiczne) i korzystaj ze schodów. Znajdź cel i powód do chodzenia: idź wyrzucić śmieci, przejdź się do apteki, weź psa na spacer, umów się z koleżanką na spacer a nie na wino.👯

Staram się wyrabiać 7-10 tysięcy kroków dziennie. Pracując min. 8 godzin przy biurku trzeba nadrobić czas w pozycji siedzącej. Chociaż uwielbiam jogę 🤸🏼‍♂️wiem, że aktywności powinno się urozmaicać.
🚶🏻‍♀️Rzuć to wszystko i chodź na spacer!

Skoro już mamy telefony i zegarki zróbmy z nich pożytek – większość pokazuje ile kroków dziennie robisz. To ile dziś przeszłaś?
#kobietybezdiety #ruch #trening #10000krokow #yoga #kbd
Marta Kielak Dietetyk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *