Newsletter
Wesprzyj nas
Menu
Menu

Odpowiednie nawodnienie

Picie wody – najtrudniejsze i najprostsze z zadań w procesie dbania o siebie

Woda jest nam niezbędna do życia. Bez jedzenia wytrzymamy dłużej, ale bez wody 2-3 dni. Jak pokazuje moje doświadczenie, większość z nas jest stale lekko odwodniona. Gdy odczuwamy pragnienie, odwodnienie jest już silne – lepiej nie doprowadzać do takiego stanu.

Woda jest niezbędna do oczyszczania organizmu, przyspiesza metabolizm, zmniejsza uczucie zmęczenia, poprawia krążenie. Odwodnienie przyczynia się również do pogorszenia cery, przesuszenia skóry i szybszego starzenia się. Gdy jest Ci zimno wypij szklankę wody. Nie bój się częstego chodzenia do toalety! Za każdym razem, gdy siusiasz myśl jakie to wspaniałe, że oczyszczasz właśnie swoje ciało!

Co więc zrobić, żeby pić więcej? Zwiększenie spożycia wody wcale nie jest takie proste i to nauka, która zajmie Ci kilka miesięcy. Na wstępie zachęcam do kupienia bidonu. Dla siebie i całej rodziny. Można też wykorzystać jedną z plastikowych butelek które mamy. Napełniajmy je w domu wodą (nie chcecie chyba budując swoje dobre nawyki zaśmiecać świata plastikiem) i nośmy ze sobą wszędzie. No i pijmy z niej! Ja (kach) piję kranówkę, a ponieważ lubię gazowaną, to mam w domu saturator. Jeżeli nie lubisz smaku wody, to dodaj do niej sok z cytryny, kilka malin, kilka listków mięty lub stewii. Szukaj swojego smaku.

  • Zacznij dzień od szklanki wody – o tym najłatwiej pamiętać.
  • W pracy, w domu, w miejscu, gdzie bywasz stawiaj szklanki z wodą (jak już jest nalana, to zwykle łatwiej się pije).
  • Przygotuj dużą porcję lemoniady – wtedy zachęcisz do picia również pozostałych domowników.
  • Gdy ktoś proponuje Ci coś do picia zawsze proś o wodę. I dopijaj ją do końca.
  • Samoprzylepne karteczki, które przypomną Wam o piciu niech zawisną na ekranie komputera, lodówce, w sypialni i w aucie.
  • Zainstalujcie aplikację w telefonie, która przypomni Wam o piciu.
  • W kalendarzu lub notesie narysuj 8 szklanek. Gdy 1 wypijesz zamaluj ją. Postaraj się na wieczór mieć zamalowane wszystkie szklanki. Lub powieś taką kartkę na lodówce.
  • Gotuj dużo zup

 

NA ZDROWIE!

 

Katarzyna Kach Błażejewska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *