Newsletter
Wesprzyj nas
Menu
Menu

Czy śniadanie to najważniejszy posiłek dnia?

Śniadanie zjedz sam, kolacje oddaj wrogowi. Znasz to?
5 razy przestawiasz budzik i wybiegasz w pośpiechu. A to znasz? Rano jesteś tak zestresowana, że nic nie przełkniesz.

Weź oddech. Zastanów się co lubisz jeść rano, co da Ci energię na początek dnia. Pomyśl, jak możesz usprawnić przygotowanie. Może ugotujesz kaszę dzień wcześniej, a rano tylko podgrzejesz? Albo zalejesz wieczorem owsiankę lub nasiona chia wodą, a rano dodasz tylko owoce i orzechy?

☀ Dlaczego warto?

Po obudzeniu rośnie w naszej krwi poziom kortyzolu – hormonu stresu. Po pierwszym posiłku obniża się znacząco. Nasz mózg potrzebuje glukozy do sprawnego działania. Bez śniadania działa na oparach i daleko nie zajedzie.
Nie jedząc śniadań fundujesz sobie problemy zdrowotne, z otyłością na czele. Narastający z czasem głód prędzej niż później da o sobie znać w najmniej korzystnym momencie. – W konsekwencji podjadamy w ciągu dnia, potem rzucamy się na kolację. Unikanie pierwszego posiłku to też wyższe ryzyko zawału serca, bóle głowy, spadek samopoczucia czy kłopoty z koncentracją. Pożywne, właściwie skomponowane śniadanie chroni przed cukrzycą, wzmacnia odporność i „budzi” metabolizm.

☀Co warto jeść?

To zależy od Ciebie. Przed pracą i szkołą śniadanie może być proste. Owsianka, jaglanka, kanapka z pełnoziarnistym chlebem żytnim, jogurt z orzechami i owocami czy koktajl warzywno – owocowy z płatkami. Unikaj przetworzonych produktów. Zamiast pączka z kawą wybierz pudding chia z owocami lub tosty z hummusem i warzywami.
Znudziły ci się owsianki, kanapki czy jajecznica? Jedz nieszablonowo i zacznij poranek rozgrzewającą zupą. Sprawdzą się również kasze z warzywami czy pasta z awokado.

☀Śniadanie weekendowe już możesz zaplanować wykwintnie, co powiesz na jajka w koszulce lub omlet z warzywami i oliwkami.

Śniadanie to moment programowania dnia. Warto dać sobie rano chwile by delektować się pełnowartościowym posiłkiem i.. kawą.
Wtedy dzień jest łatwiejszy, bo wiesz że zrobiłaś dla siebie coś dobrego.

#kobietybezdiety #kbd #sniadanie #dobrenawyki #poranek #slowfood #dobradlasiebie #smacznego

Katarzyna Kach Błażejewska
Agata Ziemnicka
Hania Stolińska-Fiedorowicz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *